Reacties uit de sector

Vlaams Minister van Landbouw Joke

Schauvliege:

“Wij moeten de consumenten ervan blijven overtuigen om een eerlijke prijs te betalen voor de producten van bij ons. Op termijn levert dat alleen maar voordelen op voor de boer, de handelaar en de consument.”

Boerenbond-voorzitter Sonja De Becker:

“Dit onderzoek toont aan dat de imago-inspanningen niet alleen volgehouden, maar zelfs opgedreven moeten worden. Daarbij moeten we de Vlaamse land- en tuinbouw tonen in al zijn diversiteit, weg van crisissituaties en concrete syndicale dossiers. Daarvoor heeft Boerenbond een plan klaar dat in de loop van volgend jaar uitgerold wordt. Wij hopen dat we hiervoor ketenbreed partners zullen vinden.”

ABS-voorzitter Hendrik Vandamme:

“Het betere cijfer bij consumenten die rechtstreeks bij de boer of tuinder kopen is voor mij geen verrassing. Wie de afstand tussen boer en consument verkleint, kan duidelijk op meer respect voor zijn dagelijkse bezigheden rekenen. Ook voor wie niet rechtstreeks verkoopt moet daar nog extra op ingezet worden. Het is daarom heel belangrijk dat boeren en tuinders zelf hun verhaal delen via sociale media en blogs, en niet alleen recreatief.”

Meest recent

Meest recent