Nederlandse consument besteedt meer aan duurzaam geproduceerd voedsel

Duurzamer geproduceerd voedsel is voor de consument herkenbaar als het een duurzaamheidskenmerk heeft.
Duurzamer geproduceerd voedsel is voor de consument herkenbaar als het een duurzaamheidskenmerk heeft. - Foto: WUR

In 2018 gaven Nederlandse huishoudens ruim 4,9 miljard euro uit aan duurzamer geproduceerd voedsel, een plus van 300 miljoen euro (7%) ten opzichte van 2017. Duurzamer geproduceerd voedsel is voor de consument herkenbaar als het een duurzaamheidskenmerk heeft. De omzet van voedsel met het keurmerk 'Beter Leven' kwam uit op ruim 1,6 miljard euro (+ 4% t.o.v. 2017), die van het keurmerk 'biologisch' op ruim 1,3 miljard euro (+ 5%). UTZ certified komt op de derde plaats met een omzet van bijna 1.1 miljard euro (+10%).

In 2018 liet de verkoop van de...

Dit artikel is voor abonnees

Registreer u gratis om meer artikels per maand te genieten

Ik wil meer artikel lezen
Ik profiteer ervan
Ik ben abonnee en
heb een account
ik meld mij aan
Ik ben abonnee en
ik wil Landbouwleven online lezen
Ik schrijf mij in

Meest recent

Meest recent