Startpagina Economie

Boerenbond pleit voor beperking onredelijke prijspromoties

Boerenbond wil «een wettelijke beperking op onredelijke prijspromoties naar Frans voorbeeld». Dat zegt de organisatie donderdag in een reactie op de «1+2 gratis"-promotieactie die supermarktketen Albert Heijn deze week lanceerde. «Voor ons is de grens in de prijzenoorlog overschreden», luidt het. «Alleen een keten gebouwd op eerlijke prijzen en redelijke marges kan inspelen op de duurzaamheidsuitdaging waar we samen voor staan.»

"Albert Heijn heeft een lange traditie in het verleggen van de grenzen in de prijzenslag tussen supermarktketens op de Belgische markt. De mix is duidelijk: leveranciers onder druk zetten en klanten lokken met ongeziene promoties», stelt Boerenbond. De nieuwe «1+2 gratis"-promotie is «de stap te ver».

Hoewel het misschien zo lijkt, is de actie niet gunstig voor de consument, zegt Boerenbond. «De rekening om deze ongezonde prijzenslag vol te houden en te winnen zal voorgelegd worden aan de leveranciers.» Ook zij zullen hun kosten doorrekenen. «Dan...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Economie

De tarwemarkt staat onder druk

Economie Raf Beyers, adviseur bedrijfsontwikkeling en risk management bij United Experts, overliep met ons de voedermarkten van weken 37 tot en met 41 (8 september - 12 oktober 2025).
Meer artikelen bekijken

Vind uw droomjob in de land- en tuinbouw

Steen pluimveebedrijf

Diksmuide, West-Vlaanderen, België

Solliciteer nu

CBgroep bv

Staden, West-Vlaanderen, België

Solliciteer nu

Stad Kortrijk

Kortrijk, West-Vlaanderen, België

Solliciteer nu

Vind de medewerker die echt bij u past.

Plaats een vacature
Bekijk alle vacatures