Startpagina Bedrijfsnieuws

Hogere prijzen ‘noodzakelijk’ bij zuivelconcern FrieslandCampina

Sterk gestegen grondstofkosten maken prijsverhogingen noodzakelijk. Dat stelt het Nederlandse zuivelconcern FrieslandCampina bij de publicatie van zijn jaarcijfers.

De onderneming - bekend van merken als Chocomel en Fristi - moet hogere melkprijzen aan boeren betalen en ziet het omgaan met de hoge inflatie dit jaar als de belangrijkste uitdaging om zijn resultaat op peil te houden.

Afgelopen jaar moest FrieslandCampina het voor zijn omzetgroei al erg hebben van prijsverhogingen. Uiteindelijk ging er met een totaal van 11,5 miljard euro ruim 3  % meer aan opbrengsten in de boeken dan een jaar eerder. Er was daarbij sprake van herstel op sommige markten, maar...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Bedrijfsnieuws

Rauch streeft naar precisiebemesting

Bedrijfsnieuws De tijd dat de kunstmeststooiers maar een werkbreedte hadden van 8 tot 12 m is lang voorbij. Toch moet gezegd worden dat met die machines een zeer uniform strooibeeld kon gerealiseerd worden.
Meer artikelen bekijken