Arla wil een boergerichte multinational zijn

Arla zet in op een brede productenportefeuille waarin consumentenmerken een belangrijke rol spelen.
Arla zet in op een brede productenportefeuille waarin consumentenmerken een belangrijke rol spelen.

Arla is net als andere Deense topbedrijven in de agribusiness, zoals bierbrouwer Carlsberg en vleesgigant Danish Crown, zeer internationaal georiënteerd. Geen wonder, want de thuismarkt is met 5,8 miljoen mensen vrij beperkt. Het bedrijf produceert buiten Denemarken zuivelproducten in het Verenigd Koninkrijk, Zweden, Finland, Duitsland, Polen, Nederland en in de VS en Canada. Andere coöperaties staan buitenlands lidmaatschap vaak niet of zeer beperkt toe. Belgische leveranciers krijgen zodoende al jaren nul op het rekest van...

Dit artikel is voor abonnees

Registreer u gratis om meer artikels per maand te genieten

Lees elke maand gratis 3 artikelen
Ik registreer mij

Ik ben abonnee op Landbouwleven


Ik ben al geregistreerd
Log in

Ik registreer mij
Ik schrijf mij in

Meest recent

Meest recent