Startpagina Vleesvee

Promotiecampagne voor kalfsvlees gelanceerd

Kalfsvlees is een echt paradepaardje van ons gastronomisch erfgoed en de recepten op basis van kalfsvlees zijn onlosmakelijk verbonden met de Europese culinaire cultuur: blanquette, escalope milanese, kalf marengo, ... Om het belang en de uitzonderlijke eigenschappen te benadrukken, heeft Europa besloten een campagne ter promotie van kalfsvlees te cofinancieren voor de komende drie jaar in België, Frankrijk en Italië.

De campagne heeft tot doel om het belang van kalfsvlees te versterken, de aanwezigheid in verkooppunten te bevorderen en de 25- tot 49-jarigen aan te zetten om kalfsvlees te kopen en te consumeren.

Het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) is bijzonder blij dat de Europese campagne ‘Kalfsvlees, 1 goed idee voor 1000 goede ideeën’ ook in België gelanceerd wordt. Belgen houden van lokaal vlees en maar liefst 85% van het Europees kalfsvlees wordt geproduceerd in Nederland, Frankrijk,...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Vleesvee

DGZ: "Tijd voor kordate acties om een IBR-vrije status te bekomen"

Overdraagbare ziekten Dankzij de specifieke en striktere maatregelen die de overheid neemt in het kader van IBR, is de nieuwe deadline voor een IBR-vrije status voor België in 2030 wel haalbaar, zegt Dierengezondheidszorg Vlaanderen (DGZ). “Zolang er positieve dieren aanwezig blijven bij handelaars, afmestbedrijven, waar dan ook, en deze dragers zich naar andere bedrijven kunnen bewegen zonder dat ze traceerbaar zijn, is het dweilen met de kraan open.”
Meer artikelen bekijken