Startpagina Vleesvee

‘Bleu Vallon’ hoort thuis in onze restaurants

De fokkers van Belgisch witblauw hebben ongelooflijk veel passie voor hun uitzonderlijke product. Daarom willen ze dit ten volle in de horeca promoten. Hun visie ligt aan de basis van het ‘Bleu Vallon’-label, het resultaat van een partnerschap tussen BBB Promotie, Faircoop en BELGIUMeats.

Het nieuwe label werd op 18 februari door alle partners voorgesteld op het bedrijf van de familie Coheur in Awans in aanwezigheid van Waals minister van Landbouw Willy Borsus.

Om tot deze samenwerking te komen, gingen de verschillende spelers in de keten van dezelfde vaststelling uit: hoewel iedereen de intrinsieke kwaliteit van het Belgisch witblauw vlees erkent, staat het ras nog te weinig op de kaart in onze restaurants. “Nochtans is het ‘het beste vlees ter wereld’”, stelt Didier...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Vleesvee

Densiteitsmetingen helpen om de ruwvoedervoorraad in te schatten

Actueel Het inschatten van de voorraad ruwvoer is belangrijk op een melkveebedrijf. Een licht tekort kan bij een vroege vaststelling nog relatief goedkoop gecompenseerd worden. Wanneer de vaststelling te laat gebeurt en daarbij komt dat meerdere bedrijven in eenzelfde situatie zitten, dan kan het opvangen van dit tekort duur uitkomen.
Meer artikelen bekijken